Succes op Western European Championship

Op zaterdag 5 november vond in Zevenbergen het Western European Championship van de IFK/NKA plaats. Drie leden van Noritsu stonden hier op de tatami: Sensei Jan, Senpai Hilde en Senpai Indy.

Indy wist deze dag haar twee partijen overtuigend te winnen in de lichtgewicht klasse U21, de finale zelfs met een Ippon. Een super resultaat waardoor ze de eerste plek wist te bemachtigen!

Hilde wist haar eerste partij bij de dames zwaargewicht te winnen, in de halve finale wist ze de scheidsrechters helaas niet voldoende te overtuigen en verloor ze de partij. Ook de partij voor de derde en vierde plek wist ze niet te winnen, helaas dus geen prijs voor Hilde.

Jan was in de zwaargewicht klasse de eerste ronde vrijgeloot, de tweede ronde kwam hij uit tegen een Noorse karateka. In de tweede ronde kreeg Jan een wel geplaatste ushiro geri op de lever en verloor de partij.

Ondanks niet iedereen op het podium is geëindigd was het wel een succesvolle dag voor Noritsu. Hilde en Jan hebben na lange tijd weer op de wedstrijdmat gestaan, en dat smaakte naar meer. En het zal ook niet de laatste titel zijn die Indy weet te bemachtigen.