Seminar Hanshi Steve Arneil 2009

In het weekend van 16 en 17 mei jl. organiseerde de NKA een trainingsweekend met niemand minder dan Hanshi Steve Arneil uit Engeland. Uiteraard was Karateclub Noritsu weer goed vertegenwoordigd met haar leden tijdens dit intensieve weekend.

Hanshi Steve Arneil was speciaal door de Nederlandse Karate Associatie (NKA) uitgenodigd om les te geven in Nederland, iets wat niet vaak gebeurd. Dit was dan ook een unieke kans om les te krijgen van een van de laatst levende Kyokushin karate legendes. Hanshi Arneil heeft namelijk in zijn jonge jaren in Japan gewoond en getraind bij de oprichter van Kyokushin karate: Mas Oyama. Hanshi Arneil heeft daarnaast als een van de eerste de 100 man kumite met succes volbracht. Ondanks een leeftijd van 70+ bruist deze man van de energie en dit was goed te merken aan het enthousiasme dat hij uitstraalde tijdens het trainingsweekend.

Zaterdag was het seminar voor alle karateka’s, van witte tot zwarte banders. De delegatie van Noritsu bestond uit Danny van der Scheer, Nowie Boot, Pamela Boot, Bart Spijkhoven, Bart van Immerseel, Hilde en Huub Wilborts, Djaya Dimjati, Joost Kimenai, Petra Donders, Sandra van Dongen, Willem van Wijk en Senpai Joost Kools. Samen met ongeveer 200 andere karateka’s trainden ze enkele uren fanatiek in sporthal de Borgh te Zevenbergen. Het was hard werken deze dag, alles werd in hoog tempo behandeld.

Zondag werd er enkel aan de zwarte banders les gegeven, van Karateclub Noritsu waren dan ook de Senpai’s Pascal van Roozendaal, Joost Kools, Jan van Beek en Willem van Ginneken naar Zevenbergen aanwezig. Deze dag stond in het teken van de verschillende kata’s en hierbij werd veel aandacht besteedt aan de details. Het was zeer interessant om dit allemaal te horen en mee te maken, en zeker van een ‘ervaren rot’ als Hanshi Arneil.

1 weergave