Noritsu nieuwe zwarte band rijker na NKA-IFK Zomerkamp

Op donderdag 7 juli ging het NKA-IFK Zomerkamp Kyokushinkai karate in Veldhoven van start. Tijdens dit kamp komen karateka´s van verschillende sportscholen uit Nederland samen om met elkaar te trainen. Op het kamp worden ook examens afgelegd om een hogere graad te behalen. Vier karateka´s van Karateclub Noritsu namen deel aan het kamp en een daarvan, Hilde Wilborts, is geslaagd voor haar zwarte band.

Het zomerkamp wordt jaarlijks georganiseerd door de NKA (Nederlandse Karate Associatie). Karateclub Noritsu uit Baarle-Nassau valt onder deze bond, vandaar dat er 4 karateka’s op de betreffende donderdagmiddag naar De Buitenjan in Veldhoven vertrokken. Na een korte rit arriveerden Sensei Pascal van Roozendaal, Senpai´s Joost Kools, Huub Wilborts en Hilde Wilborts bij de groepsaccommodatie waar ze vier dagen lang les kregen van verschillende instructeurs.

Gedurende de 4 dagen vonden er diverse lessen plaats en tevens werden de examens afgenomen. Van Karateclub Noritsu ging Hilde Wilborts op voor haar 1e Dan (zwarte band). Naast een technisch gedeelte werd op zaterdag het Kumite (vrij vechten) examen gehouden.

Hilde was uiteraard goed voorbereid en dit was ook wel te zien! Ze liet een goede indruk achter, ze kreeg ’s avonds - voor het aanwakkeren van de barbecue - dan ook te horen dat ze was geslaagd.

Na een erg gezellige feestavond, die door de leden van Noritsu goed werd gevierd, was het zondag weer tijd om te trainen. Vervolgens was de tijd aangebroken om de kamers op te ruimen en afscheid te nemen van alle karateka’s die het kamp bezochten. Het was een uiterst gezellig weekend vol Kyokushinkai: doorzettingsvermogen, discipline en respect!

1 weergave