Indy op het podium tijdens Nederlands kampioenschap karate

Zondag 10 juni vond in Topsportcentrum Almere het NK Kyokushin karate van de NFCKO plaats: een samenwerkingsverband van vrijwel alle Nederlandse full contact karate organisaties. De karateka’s die een eerste plek behaalden konden zich dan ook een jaar lang Nederlands kampioen noemen. Van de Baarlese karateclub deden Senpai Hilde Wilborts, Indy Kooijman en Joran van der Loo mee.

Het was de derde editie van het NK van de Nederlandse Full Contact Karate Organisatie, meer dan 200 karateka’s van 38 sportscholen stonden op de zondag klaar om het beste van zich te laten zien. En niet alleen deelnemers waren in grote getale aanwezig, er was ook geen tekort aan scheidsrechters.

Van de drie deelnemers van Noritsu viel uiteindelijk alleen Indy in de prijzen. Joran verloor de eerste partij vanwege enkele welgeplaatste technieken op zijn been en Hilde verloor haar eerste partij op punten. En gezien het een afvalsysteem was, kregen beide karateka’s geen kans om zich te bewijzen in een tweede ronde.

Indy wist een derde plaats te winnen. Ze verloor de eerste partij helaas, maar omdat er maar drie dames in haar poule zaten mocht ze toch de derde trede van het podium beklimmen.

Het NK was het laatste toernooi voor de zomerstop. Eerst vinden de uitjes voor de jeugd en de volwassen plaats, vervolgens nemen diverse leden deel aan het zomerkamp van de NKA.

Wil je in contact komen met Noritsu? Contacteer ons via onderstaande gegevens.

KC.NORITSU@GMAIL.COM
  • Facebook - Black Circle