Ashley Versmissen staat haar mannetje tijdens WK Kyokushin karate

23 juli werd in Londen het WK Kyokushin karate voor de jeugd georganiseerd, officieel 'The 3rd IFK U18 World Tournament' genaamd. Ook een karateka van Karateclub Noritsu was geselecteerd om aan dit toernooi deel te nemen: Ashley Versmissen heeft Nederland vertegenwoordigd tijdens het internationale evenement.

Om de paar jaar wordt door de International Federation of Karate (IFK) een Wereldkampioenschap voor de jeugd georganiseerd, de laatste editie was in Berlijn in het jaar 2008. Ook in 2011 was de Nederlandse Karate Associatie (NKA) weer aanwezig, vanaf eind februari werd er daarom druk getraind tijdens de vele selectietrainingen.

Samen met Kim van Eijk (KVC Peek) heeft Ashley Nederland vertegenwoordigd in de lichtgewichtklasse, Meaghan Arrindell (tevens KVC Peek) was ingedeeld bij de zwaargewicht dames. De eerste partij was Ashley uitgeloot, de tweede partij kwam ze uit tegen een sterke Engelse tegenstandster die zichtbaar enkele kilo's zwaarder was dan de Baarlese jongedame: Alex Nauth-Misir. De eerste ronde van 2 minuten eindigde onbeslist waardoor de twee dames nog 2 minuten hun karatekunsten konden vertonen. Het was hard tegen hard, de karateka's gaven alles wat ze hadden. Ashley kreeg nog een trap tegen haar neus, maar ze liet zich hierdoor niet afschrikken. Na de verlenging kozen 3 scheidsrechters helaas voor Alex als winnares, dit was dan ook meteen het einde van het WK-avontuur van Ashley. Ook de dames van KVC Peek wisten helaas niet in de prijzen te vallen.

We willen de deelnemers van de NKA en de bondscoaches hierbij nog feliciteren. Nederland is niet in de prijzen gevallen, maar het niveau van de vechters was erg goed en iedereen heeft het uiterste gegeven. Naast alle topgevechten gedurende de dag was er ook nog een speciale verrassing voor Hanshi Steve Arneil uit Engeland, hij werd bekroond met de hoogste gradatie binnen Kyokushin karate: de 10e Dan.

留言