Alleen maar winnaars bij Clubkampioenschap Kata

De Clubkampioenen Kata 2024 van Karateclub Noritsu zijn bekend. Vele karateka’s streden op maandag 5 februari om de eer, terwijl er slechts drie met de titel van clubkampioen naar huis konden terugkeren. Ook zijn er twee aanmoedigingsprijzen uitgereikt aan het eind van de spannende avond.

Het was inmiddels alweer twee jaar geleden dat het Clubkampioenschap Kata werd georganiseerd. Het idee van dit kampioenschap is dat iedere deelnemer drie Kata’s kiest die hij of zij gedurende de avond laat zien aan de jury en het publiek. De Kata’s worden op verschillende punten beoordeeld. De vier karateka’s die de beste Kata’s lopen in de voorronde gaan door naar de halve finale en uiteindelijk strijden de beste twee tegen elkaar in de finale. De kwaliteit van de Kata’s lag dit jaar erg hoog, het was dus een erg spannende avond.

Arnaud wint in klasse t/m 10 jaar

In de klasse jeugd t/m 10 jaar werden veel Taikyoku Kata’s gelopen. Degenen die nog niet veel ervaring hadden mochten de Kata samen met een leraar lopen. Uiteindelijk wisten Arnaud Nooyens en Noud van der Flaes de finale te behalen. Beiden liepen goede Kata’s en de punten lagen ook erg dicht bij elkaar. Arnaud wist echter 0,3 meer punten te behalen, hij mocht daarom z’n welverdiende beker aan het eind van de avond in ontvangst nemen.

Savannah zet haar beste beentje voor

Omdat de jeugdgroep van 11 t/m 14 jaar iets kleiner was dan de groep t/m 10 jaar konden alle deelnemers hun Kata-kunsten zowel in de voorronde als de halve finale laten zien. Savannah Hermans en Anthony Konst wisten de finale te behalen, in deze finale liet Savannah echter net een betere Kata zien en trok de winst zo naar zich toe.

Kyara opnieuw op het podium na 10 jaar

Het was exact tien jaar geleden dat Kyara Kimenai op het podium heeft gestaan tijdens een Clubkampioenschap Kata, het was dan ook erg mooi om te zien dat ze bij de volwassenen Jody Slockers, Joran van der Loo, Joost Jonkers en Petra Donders achter zich liet met haar strak uitziende Kata’s. Een erg knappe prestatie!

Noud en Emily winnen aanmoedigingsprijs, Indy ontvangt certificaat voor 1e Dan

Niet alleen de kampioenen ontvingen een beker, ook werden er twee aanmoedigingsprijzen uitgedeeld. De eerste ging naar Emily de Leeuw omdat ze nog maar erg kort op karate zit en al mooie Kata’s liet zien. Noud van der Flaes ontving de aanmoedigingsprijs omdat hij in de finale niet de gemakkelijkste keuze nam: hij ging voor de derde Taikyoku Kata die hij recent had geleerd, dit terwijl hij ook een andere Kata had mogen kiezen. Een goed voorbeeld van de juiste Kyokushin-mentaliteit!

Ook Indy Kooijman mocht naar voren komen, ze ontving uit handen van Sensei Pascal haar certificaat voor 1e Dan (zwarte band) die ze afgelopen zomerkamp heeft behaald.

We willen hierbij alle deelnemers bedanken en feliciteren met hun inzet. Deze avond waren er namelijk geen verliezers, maar alleen maar winnaars! Het is niet gemakkelijk om in je eentje een Kata te vertonen aan de jury en het publiek, erg knap gedaan allemaal!